vrijdag 31 juli 2009

Kokkels in chilisaus (uit blik) Thais

Wat van ver komt......

De meeste producten op deze blog zijn in de gemiddelde Nederlandse winkel te krijgen. Wellicht moet je naar de toko maar veel tropischer wordt het meestal niet. Als je dan familie hebt die een tijd in Thailand verblijft dan laat dat toch wel wat kriebelen en gelukkig werd er enthousiast gehoor gegeven aan mijn vraag;
"kun je wat te eten mee nemen?" Ik ben dus een stapeltje exotische producten rijker. Hierbij de eerste:

Kokkels in blik.

Fabrikant zegt:
Fried Seasoned Cockles 90%
Soy Sauce 4,5%
Sugar 4%
Salt 1%

No preservations added.

Ik zeg:
Nou ben ik behoorlijk van "hoe minder additieven hoe beter", maar in een blikje met schelpdieren all the way from Thailand had een E-nummer mij niet ongerust gemaakt. Eerder andersom; "hoe houdt je dergelijk bederfelijke beestjes dan goed?"

Ook apart is het feit dat het blik maar half vol aanvoelt. Schudt met een blik tonijn, slakken, krab, whatever je vindt in een Nederlandse supermarkt en je zult, naast wellicht een zeer licht klotsend geluid niets merken van de inhoud. Deze jongens kun je goed shaken, het blik lijkt maar half vol te zitten.

Time to unwrap.......
Een blikje met een snelsluiting.

Hmmmm, doesn´t that look delicious...................

Neen, dat doet het zeer zeker niet. Maar ja, oesters zien er ook niet uit en die vind ik ook lekker.

Blikje is inderdaad maar half vol, en waar ze in Nederland de rest dan vol gieten met saus wil de Thai daar blijkaar niets van weten.

Tijd om te proeven:
Ze smaken naar mossel in een zoet, iets pittig sausje. De kokkels zijn iets gedroogd en daarom behoorlijk chewy-taai. De smaak is best ok, niet heel briljant, dus na het leeuwendeel soldaat gemaakt te hebben had ik het toch wel weer gezien met onze Thaise kokkels.

Is dat lekker?
Moah
Cijfer: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten