woensdag 8 juli 2009

iKi Bier

Iki zegt : iKi is gebaseerd op Sensha groene thee, gecombineerd met gerstemout, hop, gist en de Japanse citrusvrucht Yuzu. Deze combinatie geeft iKi een heel eigen karakter: je proeft direct dat het een biertje is, maar toch smaakt het anders dan pils. Frisser, eigenwijzer en minder bitter. iKi is levend bier. Geen gepasteuriseerde pils, maar een ambachtelijk gebrouwen, bovengistend bier, dat doorrijpt na het bottelen.

Ik zeg : Spannend, een levend biertje. Een soort vloeibare oester in een fles. Ik heb dit bier gekocht omdat er groene thee in zit. De gezonde antioxidanten van groene thee heffen vast de slechte eigenschappen van alcohol (ja, die zijn er echt!) op. Mijn theorie is dus als volgt : je kan heul veul bier drinken en tegelijkertijd supergezond bezig zijn. Een dreamteam, als je het mij vraagt. Oh ja, het oog wil ook wat, dus het flesje is mooi. Het heeft een 'ik drink een verfrissend biertje en ben tegelijkertijd zeer Zen-uitstraling'.

Is dat lekker? : Jawel. Net zo lekker als Bier Ordinaire. Wellicht inderdaad iets minder bitter, maar volgens mij verder net zo levend en gezond als een lauw-gehouden Big Mac die je tegen beter weten in koopt omdat je nog anderhalf uur op de nachttrein moet wachten, en koolhydraten op dat moment nog je enige vrienden zijn. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik geen echte bierkenner ben. Ik daag de andere Kraak&Smakers daarom bij deze uit om een Iki te keuren. Go on!

Cijfer : Hmmm.... Een biertje in een fancy flesje. Niks mis mee, maar omdat ik hoge verwachtingen had : een 6,0. (als gewoon biertje zonder Feng Shui Yin Yang-gewauwel : een 7,5)

1 opmerking:

  1. mooi flesje inderdaad! inhoud viel een beetje tegen! wel bier maar eigenlijk toch ook weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen