zondag 18 april 2010

Cruesli Delicious Amandelkoekjes

Quaker Cruesli zegt: Een nieuwe verleidelijke smaaksensatie met Italiaanse knapperige amandelkoekjes, frisse aardbeien en een vleugje vanille. Deze nieuwe soort luchtige krokante muesli vol bijzondere ingrediënten is pure verwennerij en daarom niet alleen lekker als ontbijt, maar ook als tussendoortje of toetje.

Ik zeg: Quaker Cruesli weet precies wat mijn zwakke plek is. Woorden als 'verleidelijk', 'smaaksensatie', 'verwennerij' & 'bijzonder' kan ik niet weerstaan. Gooi er tevens een luxe, witte verpakking met zilveren, shiny letters tegenaan en het enige wat de stem in mijn hoofd nog zegt is: Koop.De.Cruseli. Geen probleem! Ik eet mijn cruesli, bijzonder of niet, altijd met magere yoghurt, zo ook deze prachtige, lome zondagochtend. Vol spanning neem ik de eerste hap. Deze cruesli moet gewoon de eerste stap naar het paradijs zijn,dat kan niet anders. Het is knapperig. Ik proef aardbei, maar aangezien het de stoffige, gedroogde variant is, is het zeker geen 'frisse' bedoeling. De amandelkoekjes en vanille houden zich heel stil op de achtergrond. Het is lekker, dat zeker, maar het verwachte engelengezang, knallend vuurwerk, galopperende eenhoorns en sensationele trapezeartiesten blijft uit. De verleidelijke, sexy, delicious cruesli blijkt bij nader inzien een opgesmukte, ordinaire cruesli, en het lieve, zachte getingel wat ik bij iedere hap hoor, is gewoon de zeepbel die uit elkaar spat.

Is dat lekker?
Ja. Maar niet bijzonder of speciaal, en dat is toch wel de indruk die Quaker wekt. Tel daarbij gelijk wat Hollandse zunigheid op, een erg klein pakje voor 2.99.

Cijfer:
6-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten