zondag 9 augustus 2009

Jillz. Sparkling Cider.

Jillz zegt : Een spannende mix van appelcider, gerstemout, zuiver water en een vleugje fruit. Alleen natuurlijke ingredienten dus. En niet te vergeten 5% alcohol ;-) (Ja! Die smiley staat echt in de originele tekst!) Lekker, fris, licht mousserend en sprankelend.

Ik zeg : Zonder 1 slok geproeft te hebben, word ik al lichtelijk onpasselijk van Jillz. Jillz doet mij denken aan het meest irritante, blonde meisje in de klas op de middelbare school. Al hysterisch giechelend en roddelend huppelt zij door de gangen in haar Oilily-jas terwijl ze haar 'ik-ben-echt-een-verschrikkelijk-schattig-meisje' act door je strot duwt. Haar puntjes op de 'i' zijn rondjes. Jillz, het meisje, heeft ambities om klassehoofd te worden. Jillz, het drankje, heeft ambities om Het Zomerdrankje Van 2009 te worden. Let the testing commence...
Een potentieel zomerdrankje moet natuurlijk gekeurd worden op een zomerdag. Vandaag is het zover. Zondagmiddag zonder stress, zonnetje, muziekje, de setting had niet beter kunnen zijn. Het eerst wat opvalt aan Jillz is de bierdop. Of, beter gezegd, gebrek aan. Er zit een Whiskas-lipje op de dop en als je hier aan trekt, gaat het bierdopje er direct af. Niks geen flessenopener! (Tip : doe dit met beleid, en niet -zoals ondergetekende- met de harde hand. Het dopje wordt dan namelijk geprojecteerd, maakt een onschuldige bijstander voor altijd aan 1 oog blind en de helft van Jillz ligt op de grond.)
De eerste, koude slok valt niet tegen. Het is inderdaad een frisse & fruitige beleving. De sprankelheidsfactor valt wat tegen, maar dat komt wellicht omdat ik bij het woord 'sprankelend' als een echte Pavlov al begin te kwispelen van vreugde, denkend aan Prosecco en Champagne. Terug naar Jillz. De smaak is vrij zoet, en ik proef in de verte een appel. En dat is eigenlijk precies wat Jillz is : een licht bubbelende appelsap. Best lekker, maar niet bijzonder. En door de zoetige nasmaak die lang blijft hangen ook niet zo erg dorstlessend. Jillz is net zoals dat Oilily-meisje in de klas : een hoop poeha om niks.
Het Zomerdrankje Van 2009 zal Jillz niet worden. Waarom niet? Omdat Jillz zich overduidelijk richt op de onafhankelijke, hoger-opgeleide, spontane (yak!) vrouw tussen de 21 en 35 jaar. Ik mag keihard een vinkje plaatsen in de box voor deze doelgroep, en ik garandeer Jillz dat deze doelgroep graag een beetje lef in het leven heeft. Geen slappe hap, geen truttig gedoe. Jillz heeft geen bite. Dus verander de naam, bedenk een nieuwe reclame en haal die smiley uit je promo-tekst. En, beste Jillz, aangezien de onafhankelijke, moderne, spontane (urgh!) vrouw van 2009 wel raad weet met mannengereedschap, zorg dan ook gelijk voor een dop die er alleen afkomt met een flessenopener.
Zo. Tot op de barricades!
Is dat lekker?
Ondanks de hoge irritatiefactor : wel aardig
Cijfer : 6,5

2 opmerkingen: