woensdag 23 juni 2010

Savanna dry premium cider


Savanna is dé premium cider uit het land van de brandende zon: Zuid-Afrika. Het heeft daar inmiddels een enorme populariteit bereikt door haar heerlijk verfrissende smaak. Op dit moment is Savanna hard op weg om ook in Europa een cult-status te verkrijgen.

De smaak van Savanna cider is “refreshingly different”: het frisse van rosé, de lichte sprankeling van champagne en het dorstlessende van een witbiertje. Drink het zoals de Zuid-Afrikanen: ijskoud met een schijfje citroen.

Ik zeg:
Je product  in de massa media aanprijzen als "op weg om een cult-status te verkrijgen"  is natuurlijk net zoiets als het in elke supermarkt in de schappen op laten nemen en het vervolgens aanprijzen als "verkrijgbaar bij uw betere speciaalzaak" of op de voorpagina van een landelijk dagblad een advertentie plaatsen met de tekst "dit aanbod is alleen voor ú". 
Maar goed, proeven:

Niet heel sterk van smaak, iets zoet, koolzuur, weinig appel, wel erg lekker fris. Dit laatste kan ook wel geholpen worden door het feit dat ik in de zon zit en m'n flesje Savanna net een kwartier in de vriezer gelegen heeft. Ik vind het wel lekker. Ik zou het van de zomer best eens vaker kunnen drinken. Dat schijfje citroen heb ik trouwens achterwege gelaten. 

Cider. Het is niet echt een heel mannelijk drankje. Niet dat ik me erg bezig hou met dingen die je wel/niet als man/vrouw mag drinken, maar sommige zaken zijn gewoon overduidelijk. Bijvoorbeeld: Nederland is groepswinnaar groep E op het WK voetbal 2010 of: je kijkt als doorsnee hombre toch wel lelijk uit om met iets als een flesje Jillz in je knuisten te gaan staan. 
Het flesje van Savanna heeft een beetje een Corona-uitstraling; kleurloos glas met een zwart/wit beeldmerk en witte letters. Mocht je eens in de zon zitten, het beiden lusten maar even geen zin hebben in een biertje of in wijn, dan kun je in mijn ogen met een gerust hart eens een Savanna proberen.

Is dat lekker?
Ja
Cijfer: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten