woensdag 30 juni 2010

Retsina Traditionelle

  • typische droge witte Griekse tafelwijn
  • Griekenland
  • 11% vol.
Ik zeg:
Een lichte witte wijn met een hars bijsmaak die je wilt proeven als je Retsina drinkt. Er wordt wel eens gezegd dat de dingen die je op een vakantie eet en drinkt lekkerder zijn/lijken doordat je ver van huis en lekker ontspannen bent.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze Retsina ook op een Grieks terras met uitzicht op zee, in plaats van in een Hollandse tuin met uitzicht op waveboardende buurtkinderen en een pizzakoerier, geen hoge ogen bij me zou gooien.

Na 2 glaasjes heb ik genoeg van deze variant; typische -droge-witte-Griekse-tafelwijn op.
Voor een goed onderbouwde review zou er in dit geval eigenlijk een 2e variant naast moeten staan. Eentje die met zekerheid in de cagtegorie "top-retsina" valt. Maar ja, die is er niet en zo serieus hebben we de boel hier nog niet eerder genomen. Dus ik sluit het kort met: een matige retsina, ongeacht of dit 100% te wijten is aan het product of dat ook de omgeving, of beter gezegd het gebrek aan de bijpassende omgeving, hier debet aan is.

Is dat lekker?
Nee
Cijfer:5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten