zaterdag 9 februari 2013

Optimel variaties Appel Yang Mei yoghurt

Optimel zegt:  Optimel Yoghurt
Een frisse yoghurt met 0% vet en geen suiker toegevoegd. De yoghurts van Optimel hebben een heerlijk volle en rijke smaak. Lekker op ieder moment van de dag: als toetje en tussendoortje.


Ik zeg:
Optimel springt voor mij regelmatig met verassende smaken (drink)yoghurt in het oog. De zo'n 10 meter lange gekoelde zuivelmuur van een gemiddelde supermarkt staat vol met varianten kwark, vla, yoghurt en drinks die grotendeels variëren op bekende smaken. De enige die daar periodiek uit de rij stapt is optimel, ook Appel Yang Mei valt goed op.


De yoghurt is zacht-roze, de pink-panther zou er niet best in camoufleren. Het is iets 'korrelig'wat je eigenlijk wel standaard ziet bij magere yoghurt waarbij vet niet voor dikte/substantie kan zorgen.

Ik heb er tijdens dit schrijven inmiddels als 16x aan geroken omdat ik de geur ken maar ik hem niet kan definiëren. Als ik aan de 17e keer wil beginnen besef ik me ineens wat het is; het ruikt hoofdzakelijk naar appel. Dùh, mag je roepen, dat staat op het pak! Klopt, maar als ik bij alles uit zou gaan van wat er op de verpakking staat dan was dit een waardeloos blog geworden.

Wanneer een geur en een kleur niet met elkaar matchen (in dit geval roze met appel) dan kost het echt veel moeite om hem te herkennen.  

Smaak:
Lekker, fris, licht. Beetje appel, en een beetje iets anders (ja Yang Mei ja).
Het is opvallend licht, het zit tussen yoghurt en het luchtige van mousse in; alleen gewicht, niet de structuur. Daadwerkelijk mengen van die 2 geeft volgens mij echt iets wat je niet wilt hebben; yoghmousse danwel moussyurt en dat zou iets zijn dat je niet met goed fatsoen je strot úit of in krijgt. 

Optimel variaties Appel Yang Mei stemt wel blij.

Is dat lekker?
Ja
Cijfer
7+


Geen opmerkingen:

Een reactie posten