vrijdag 13 augustus 2010

Saft Fläder

IKEA zegt: SAFT FLÄDER / Vlierbloesemsiroop. De vlierstruik heeft witte bloemen, die zeer geschikt zijn voor het fabriceren van limonade en marmelade. Verdunnen met water (1:6) als tafeldrank, of geconcentreerd gebruiken als basis voor een longdrink.

Ik zeg: Als ik de fles opendraai en eens ruik dan deins ik bijna terug. De term: "Smerig" dekt de lading van de geur van Saft Fläder het beste. Een soort penetrante schoonmaakmiddel-lucht met als enige relatie tot een smaak die past bij drinken in de verte iets van citrus. Is dit spul geschikt voor consumptie? Ik heb to nu toe geen dingen geproefd voor de posts op deze site die mij bij het nemen van een eerste hap danwel slok deden twijfelen. Saft Fläder brengt me echter op mijn hoede alsof ik op het punt sta om een hap Fugu te nemen.

De smaak: Minder goor dan de lucht, maar dat is logisch omdat je het met water verdunt. Zoet en zuur springen samen op en doen na een slokje hiervan samen een raar dansje door je mond. Vervolgens blijft het, van de hoeveelheid zoet, minutenlang achter in je keel  prikken en slaan van het zuur je speekselklieren aan alsof je een hond van Pavlov bent en de bel is blijven hangen.
Dit hoef ik dus echt niet meer.

Is dat lekker?
Nee
cijfer: 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten